۱۳۸۹ اردیبهشت ۴, شنبه

جوانان بامیان و حکومت محلی

جوانان ولایت بامیان از حکومت محلی روی موضوع ذیل گلایه  مند است:


1) فساد اداری با انواع و اقسام خودش در درون ادارات وجود دارد که دلیل بر این ادعا محکوم و زندانی شدن مدیر فوائد عامه است که فسادش به پیمانه وسیع افشا شده و محکوم به حبس گردید و همین موضوع دلیل برموجودیت فساد است و بقیه ادارات زرنگی دارند که فساد شان افشا نمی شود.

2) این ولایت از مجرای وزارت انرژی و آب حتا یک وات برق هم دریافت نمی کند و دولت محلی هم تا هنوز کدام اقدام عملی انجام نداده است و فریاد های مردم بامیان که برعلیه تاریکی فریاد زدند نیز بگوش کسی نرسید.

3) سرک کابل – میدان – بامیان که قرار بود تا حالا کارش تمام شود هنوز خبری نیست و حکومت محلی بامیان وعده های دروغین و پوشالی حکومت مرکزی را بد تر از همه عقلانی و منطقی توجیه می کند.

4) به نسبت نبود ظرفیت کافی در ادارات تمام بودجه تخصیص داده شده به مصرف نرسیده و مقدار آن برگشت می خورد
5) جوانان بامیان به دلیل اینکه تجربه ندارند به کار جذب نمی شوند و هر روز به نحو مورد توهین و تحقیر قرار میگیرند.

6) ماستر پلان شهری بامیان بعد از مدت ها رأی زدنی و تبادل افکار بالای زمین های خود والی صاحب تطبیق میگردد

7) ریاست اطلاعات و فرهنگ مدت ها بدون آدرس بود ، فعالیت نداشت ، رئیس در یک ماه بشتر از 5 روز در بامیان نبود ولی حکومت محلی اقدام به موقع انجام نداد.

8) کارهای باز سازی ، بصورت بسیار سطحی صورت می گیرد ، چنانچه سرک بین بازار بامیان که در سال گذشته نصف وسط آن بخته شد ، حالا تخریب شده است و نیز قرار است اطراف باقی مانده آن در سال جاری بخته گردد.

9) ترمیم مجسمه های بودا ، خوابی بود که دیده میشد ، حرفی بود که گفته می شد ، در عمل چیزی وجود ندارد ، و همچنین اعمار پارک ملی کشور بندامیر .

10) در مسیر شاهراه کابل – پل خمری ، تا حدودی نا امنی وجود دارد و سه ولسوالی ولایت بامیان سهم خودش را در این مسیر دارا می باشد. حکومت محلی همواره با شوریشیان سیاست باج دهی و محفظه کارانه  داشته است .

 علارغم موجودیت  دلایل بر گلایه ، بازهم جوانان بامیان از فعالیت های مثبت دولت محلی استقبال نموده  و می نماید.



۲ نظر:

ناشناس گفت...

http://tamaddon-polotic.blogfa.com/

داود گفت...

آقای تولله سلام ایشاره خوبی داشتید اما راجع به رسانه ها هج چزی نگفتید که قوه چهارم دولت حساب میشودتشکر