۱۳۸۹ اردیبهشت ۴, شنبه

تیم های فوتبال و والیبال دخترانه در ولایت بامیان

چندی قبل تیم های فوتبال و والی بال دخترانه توسط آمریت امور جوانان ، مرکز معلومات و ارتباط جوانان ، به همکاری مالی موسسه یونیسف و آمریت المپیک بامیان ایجاد گردید.و اعضای تیم های اکثرا شاگردان دارالمعلمین و لیسه عالی نسوان مرکز بامیان می باشند.


آما در جامعه ای نسبتا بسته ای بامیان چگونه میتواند دختران به بازی های فوتبال و والی بال روی آورند؟ در حالیکه هیچ سابقه تاریخی دختران بامیان در این نوع بازی ها ندارند.

محدودیت های سنتی از یک طرف ، نبود جای مناسب برای دخترام از طرف دیگر ، موانع سختی را بوجود آورده اند تا دختران در صحنه های ورزش ظهور نیابند.

با آنهم نهاد های که این تیم های دخترانه را ایجاد نموده اند امیدوار اند که دختران بامیان که به صورت داوطلبانه در تیم های حضور یافته اند ، میتوانند درخشش ویژه ای در عرصه های فوتبال و والی بال  داشته باشند و رکود ورزش را که متوجه دختران است خواهیم شکست.

۱ نظر:

فرید آواره گفت...

باسلام
خبر خوبی است آنهم از بامیان
متأسفانه دولت و سیاسیون ما راجع به بامیان و مردم آن کم لطفی می کنند و اگرنه با توجه به امنیت و آرامشی که در بامیان وجود دارد و زمینه های خوب فعالیتهای فکری، فرهنگی و از جمله ورزشی که درآنجا هست جا داشت توجهی که در شأن این مردم بوده می شده، مردمی که هم در جهاد پیش تاز بوده و هم در آوردن صلح و تأمین امنیت.
اما متأسفانه دولت مرکزی و بزرگان ما تا هنوز اقدامی چندان و قابل توجهی نکرده از جمله در مورد ورزش.
امام علی می فرماید اللهم قوی علی خدمتک جوارحی
خداوندا در راه خدمت بخود به جسمم توانایی ببخش
توانمندی جسم مقدمه برای توانمندی علمی و فکری می تواند باشد زیرا جسم ضعیف اراده ضعیف و مقاومت کمتری را بدنبال دارد و خدمت به خدا هم یعنی اطاعت از دستورات و فرامین خداوند، و خداوند همیشه انسان را به آنچه که در دنیا عزت و کرامت و در آخرت سعادتش را تأمین می کند دستور می دهد.
ورزش اگر وسیله ای برای تقویت جسم و مقدمه ای برای سازندگی روح و تلاش در راه خدمت به خلق الله و گسترش آنچه که خیر و عزت را برای انسان به ارمغان آورد باشد عبادت است، فرق نمی کند که ورزش کننده مرد باشد یازن، پیر باشد یا جوان اما بشرطیکه آنرا هدف قرار ندهد و در صحنه ها و رقابتهای ورزشی از جاده انسانیت و اخلاق تجاوز ننماید و کرامت و عزت انسانی وشرف زن بودن خود را حفظ کند.
من نیز آرزومندم که خواهرانم در این صحنه هم پیشگام باشند و موفق
توانمند باشید و سرفراز
قربانت فرید آواره