۱۳۸۹ خرداد ۲, یکشنبه

تظاهرات مردم بامیان

تظاهرات چیان:
سرابی ! سرابی !

استعفا ! استعفا ! استعفا !

هزاران تن از شهروندان بامیان ، در کنار اعضای شورای ولایتی این ولایت دست به تظاهرات زدند ، از دیروز به این طرف این تظاهرات ها ادامه داشته و امشب اعضای شورای ولایتی در کنارمردم تظاهرچی در چوک شهید مزاری واقع در تپه چونی خیمه زده و در آنجا بودند.


این در حالی است که به تعداد 11 تن از وزیران و 15 تن از معینان که تعداد شان به یک صد وبیست نفر میرسیدن از تاریخ 29 ثور الی 1 جوزا در ولایت بامیان ، سیاحت در بند امیر و ورکشاپ اولیت بندی در راستای تهیه اجدای برای کنفرانس انکشافی کابل سپری نمودند.

دیروز مردم میخواهستند که وزیرا در انظار مردم حاضر شده و وعده بدهند که همانند آقای کرزی دروغ نمی گویند و در این ولایت هیچ کاری صورت نگرفته است، در حالیکه تعداد از وزیران در سالن میراثهای فرهنگی قرارداشتند ، مردم واقع در چوک شهید مزاری راهی که به میدان هوائی بامیان منتهی میگردید بسته بودند.

ولی امرز تظاهرچیان مستقیمان خواهان استعفای دکتر حبیبه سرابی والی بامیان شدند ، وگفتند که والی بامیان باید تا ساعت 12 بجه ای امروز استعفا بدهد و استعفا خط خودرا در شورای ولایتی بیاورند. و مردم همرا باشورای ولایتی در چوکی شهید مزاری منتظر رسیدن استعفا خط والی بامیان اند و بگفته انان تازمانیکه استعفا خط او بما نرسد تظارات ما ادامه خواهد داشت

با عرض معذرت که به نسبت ضعیف بودن نت در عکس ها آپلونگردید

۴ نظر:

طالب حسین گفت...

سلام تولا عزیز هر روز به وبلاگت سری میزنم ولی امروز برایم جالب بود مردم بامیان را میگه دست به خشونت زده به فرماندهی جواد جان خر اه ببخشی ضحاک بسیار جالب فکر میکنم منطق برای او باقی نمانده .
من به عنوان یک فرزند بامیانی اما مقیم ایران این عمل را محکوم میکنم.
وباید جواد محکمه شود

امیر شریف گفت...

کمک به تقویت این حرکت وجیبه وجدانی و شهروندی ماست، تو هم سهمی بگیر و به اطلاع رسانی کاملتر و بروقت اقدام کن. از نت ضعیف استفاده نکن قویترش را انتخاب کن جناب (مولانا)

ناشناس گفت...

سلام! حالا که آن ضرب الاجل سپری شده است، ممکن است بنویسید که واکنش مردم چگونه است؟ آیا هنوز آنها به تحصن و تظاهرات شان ادامه میدهند؟

ناشناس گفت...

سلام خدمت همه بامیانی های محتر!!! تظاهرات در مقابل والی بامیان واقعا یک گستاخی بزرگ و بدور از منطق است، بیاید خود را تصورا بجای والی بامیان فرض کنید! شما چی میتوانید کرد... اگر والی بامیان کرنمی کند یا نمیتواند، چرا در والایت دایکندی! چرا در ولسوالی های بهسود ولایت میدان وردگ! چرا؟ در ولسوالی های هزاره نشین ولایت غزنی! چرا؟ محلات ولسوالی های مزار شریف! چرا؟ در ولسوالی های هزاره نشین ولایت هرات! کار صورت نمیگرد والی های آنشهرهای بزرگ صنعتی و همرز باکشورهای همسایه که به نظر شما آدمهای فعال و کارگر است!!! قومای عزیز مشکیل در جای دیگر است، مشکیل شما این است که هزاره اید و ولایت بامیان ولایت است اکثرا ریشه های تاریخ و باستان از شما مردم دارد و در ولایت های شهری وپشترفته شما مردم طبقه دوم هستید!!! این را بیاد داشته باشد اگر باراک اوباما را از کاخ سفید ورداشته به بامیان بیاورد به حای حبیبه سرابی به حیث والی بامیان موظف شود باز همین بامیان است همین فقر و ولایت درجه دهم، مشکیل خود حکومت است که کار نمیکند، من چند روز قبل در دانشگاه بامیان هنگام که معین صاحب وزارت تحصیلات عالی در باره شفافیت و برابری وزارت صحبت میکرد، حرفهای میزدند اگر شما از دنیای دیگر میآمدید شاید فکر میکردید، بعد از خمینی امام چهاردهم شما آن بودند ولی من که از شیوه و رفتار و عمل تعصبات وزارت تحصیلات کاملا خبر دارم و باید یاد آور شوم اولین بار در دوره کرزی تعصبات وزارت تحصیلات عالی و دانشگاه کابل دامن زده شدند، خوب دور از موضوغ نمیریم، امید است که مردم عزیز بامیان بادر و منطق هزارگی عمل کنید نه با احساسات تند و زیر بار یک تعداد آدمهای محسوس به فکر های تنگ و حزب.
باید بگم من هم از غزنی نیستم و این را میدانم حبیبه نه یک طالب آنوقت شما خیلی خوشحال خواهید بود، خوب در قوماندانی امنیه و ریاست امنیت میلی که میدانید چی باند های مافیای و ضد هزارگی بوجود آمده!!! در مقابل آنها چرا خاموش هستید، چون منافع آدمهای که شمارا به این روز های شوم کشانده یک است.
لطفا منطقی باشید!!!