۱۳۸۹ آذر ۱۳, شنبه

برنامه تحکیم روابط بین حکومت و ملت در ولسوالی شبر

برنامه تحکیم روابط حکومت با ملت ، از طرف بنیاد انکشاف آغاخان در تاریخ 22 ماه عقرب مطابق با 13 ماه نوامبر سال 2010 در ولسوالی شبر ، با حضورداشت مقام ولایت بامیان محترمه دکتر حبیبه سرابی ،ریاست های دولت ، نمایندگان مردم درشورای ولایتی ، و شوراهای انکشافی محلی ،  به منظور استحکام روابط بین حکومت محلی و مردم ولسوالی مذکور ، تدویر یافت.
دکتر حبیبه سرابی در صحبت هایش ، نقش مردم را در حکومت مشارکتی برجسته خوانده و خواهان سهمگیری بیشتر مردم در امور بازسازی ، نوسازی و جلوگیر از آلوده شدن محیط زیست گردیده و ازدفتر ولایتی  بنیاد انکشافی آغاخان در بامیان که چنین برنامه ای را راه اندازی نموده ، قدر دانی نمود.

 عطامیر " محتاط " مسوول بخش انکشاف اجتماعی بنیاد انکشافی آغان در ولایت بامیان و پروان که اهداف برنامه را تشریح مینمود ، در قسمت از بیانات شان فرمودند که این برنامه در ولایت بامیان ولسوالی های پنجاب ، ورس و شبر و در ولایت پروان در ولسوالی شیخ علی و سرخپارسا  در دومرحله تطبیق میگردد که هدف آن استحکام روابط دولت با ملت ، دریافت مشکلات توسط نهادهای محلی ( ولسوالی ، شوراهای انکشافی ) ، ارایه آن به حکومت وساختن پلان سال آینده مطابق با نیازمندی و مشکلات مردم می باشد.
محمد عظیم فرید ، ولسوال ولسوالی شبر  در ضمن خیر مقدم به مهمانان گرامی گفت " در ولسوالی شبر تغییرات زیادی رونماگردیده و کارهای زیادی صورت گرفته است که در این میان نقش بنیاد انکشافی آغان برجسته می باشد".
فیض محمد " صباح " مسوو تطبیق برنامه تحکیم روابط حکومت با ملت در ولسوالی شبر میگوید که این برنامه مرحله  دوم است که در این ولسوالی راه اندزی شده و ما بستر را ساخته تیم تا حکومت  و مردم برای درک و حل مشکلات همدیگر صحبت نمایند و طرح نو برای حل مشکلات بریزند.
از سوی دیگر تعداد زیادی از مردم ولسوالی شبر از رفتن خانه و زمین های شان در نقشه سرک شکایت داشته و خواهان توجه دولت در جبران خسارات شان گردیدند ولی تا هنوز از طرف حکومت برای هیچ یکی از آسیب دیدگان همکاری صورت نگرفته است.

هیچ نظری موجود نیست: