۱۳۸۹ تیر ۲۴, پنجشنبه

کنفرانس جوانان در ولسوالی شبرولایت بامیان

بنیاد انکشافی آغاخان این بار به ادامه فعالیت های اجتماعی ، فرهنگی و انکشافی شان کنفرانس را تحت نام " کنفرانس جوانان " با حضور داشت بیش از 250 نفر از جوانان اناث وذکور و شوراهای انکشافی و محلی ، موسفیدان ، معلمین و بعضی از کارمندان دولتی و موسسات دیگر در ولسوالی شبر ولایت بامیان راه اندازی نمود.
سید نادرشاه مسوول دفتر ساحوی بنیاد انکشافی آغان در ولسوالی شبر هدف از تدویر این کنفرانس را چنین بیان داشت" هدف از تدویر این کنفرانس آگاهی دادن به جوانان است ، تا آنان مسوولیت های شان را در فامیل ، درقریه ، بامردم ، و در قبال وطن خوب انجام دهند و هدف دوم از این کنفرانس تشویق شوراهای انکشافی در ولسوالی شبر است ، تا آنان برای جوانان سهم بیشتر در امورات اجتماعی و بازسازی بدهند.
در این کنفرانس که از 76 شورای انکشافی فعال در ولسوالی شبر و 28 باب مکتب دعوت شده بودند که بعد از تلاوت قرآن مجید سید بیک مسوول دفتر شیخ علی ، به سخنرانی پرداخته و درقسمت از سخنان شان فرمودند" ما خواستیم که این کنفرانس را راهاندازی نمائیم تا کم توجهی به جوانان کاهش یابد و متأسفانه امروز جوانان از فامیل ، شوراها و کلستر های ایجاد شده دور نگهداشته شده است و با انان مشوره صورت نمی گیرد که ما بعد از دریافت مشکل این کنفرانس را راه اندازی نمودیم" .

به ادامه کنفرانس محمد جواد سرابی مدیر اجرائیه ولسوالی شبر ، جوهر عمل مدیر معارف شبر، اسماعیل ذکی هماهنگ کننده شبکه جامعه مدنی و حقوق بشر ، شیخ عطایی به نمایندگی از علمای شبر، مولوی عید محمد ، انجینر رحمانی معاون دفتر ولایتی بنیاد آغاخان و غیره به سخنرانی پرداختند ونیز از عده جوانان نظرخواهی صورت گرفت که یکی از جوانان گفت " ما ازیک طرف امتحان در مکاتب میدهیم وازطرف دیگر کارهای شاقه دهقانی را انجام میدهیم که این برای ما خیلی مشکل آفرین است .

به ادامه کنفرانس کارهای گروپی برای دریافت مشکلات جوانان و راه حل های آن صورت گرفت. وقرار از است این کنفرانس در ولسوالی ورس ولایت بامیان نیز راه اندازی گردد.

هیچ نظری موجود نیست: